топик, блог, фотосет ёки йўналтиргич яратиш

Рейтинг
+11.70
avatar

7 чудес Узбекистана

Батафсил

Группа паломников из Малайзии и Индонезии впервые посетили Узбекистан

Маданият ва маърифат

28 июля текущего года в Узбекистан при поддержке и инициативе Государственного комитета по развитию туризма прибыла первая туристическая группа паломников из Малайзии и Индонезии. Прямым рейсом из Куала-Лумпура 150 паломников прибыло в Бухару, где их ждал торжественный прием с национальной музыкой и танцами. В их программу посещения Узбекистана, также включены города Самарканд и Ташкент. И именно сегодня ташкентцы могут могут встретить группу дорогих гостей у достопримечательностей Хаст-Имам или Мечеть Минор.

An’anaga aylangan “Kimyogar malikalari” ko’rik-tanlovi

7 чудес Узбекистана
2016 yilning 3 mart sanasida O’zbek Milliy akademik drama teatrida Toshkent kimyo-texnologiya institutning talaba-qizlari o’rtasida “Kimyogar malikalari” ko’rik-tanlovi o’tkazildi. Mana, sakkiz yildirki, bu tadbirning har yili “8-mart Xalqaro Xotin-qizlar kuni” bayrami arafasida o’tkazilishi an’anaga aylanib qolgan.
Qadimiy

Meros.uz: “Ўзбекистоннинг етти мўъжизаси” акцияси эркин маконда


ZiyoNET  ахборот ресурс тармоғи томонидан ташкиллаштирилган эркин ҳамда умумхалқ “Ўзбекистоннинг етти мўъжизаси” акцияси мана қарийб ярим йилдан бери давом этмоқда. Ушбу вақт мобайнида кўпчиликнинг саъйи-ҳаракати билан 400 га яқин маданий мерос объектларини тўплашга ва уларнинг энг оммабопларига 23 000 та овоз тўплашга эришилди.

Бугун “Ўзбекистоннинг етти мўъжизаси” акцияси эркин маконга чиқди ҳамда ўлкамизнинг тарихий-маданий жойлари учун йўлчи ҳамда маълумотнома вазифасини бажарувчи Meros.uz мустақил лойиҳасига айлантирилди.

Meros.uz: Акция «Семь чудес Узбекистана» вышла в свободное плавание

Вот уже более полугода продолжается независимая и всенародная Акция «Семь чудес Узбекистана», организованная РЦС ZiyoNET. За это время общими усилиями удалось сформировать базу из около 400 объектов культуры, истории и природы Узбекистана и собрать более 23 000 голосов за самые популярные из них.
 
Сегодня раздел «Культурное наследие Узбекистана» вышел в свободное плавание и превратился в самостоятельный проект Meros.uz, который продолжит служить своим пользователям в качестве справочника и путеводителя по культурно-историческим местам нашего края. Как и прежде, здесь можно ознакомиться с каждым объектом, узнать его месторасположение на карте, а также добавить любой другой объект при помощи специальной формы.

Забвение великого предка Абу Райхан Бируни

7 чудес Узбекистана
Все мы знаем и гордимся великим ученым Абу Райхан Бируни. Я как-то никогда не задумывалась где он похоронен, а тут наткнулась на статью в журнале «Маънавий ҳаёт» с фото могилы Бируни. Честно говоря, я в шоке!
Неужели мировое сообщество, какие-либо фонды или научные институты не могут облагородить место захоронения такого великого ученого?!

http://people.ziyonet.uz/ru/person/view/abu_rayhon_beruniy
 

Mavzu: Mening bobom, buvim - mahallamiz faxri.

7 чудес Узбекистана
      Mavzu: Mening bobom, buvim – mahallamiz faxri.
                                      Reja:
1.    Yurtimizda keksalar hamisha e`zozda.
2.    Qarisi bor uyning parisi bor.
3.    Keksalarimiz – azizlarimiz.
                                     
                                                   Keksalik bu – donishmandlik.
                                                   Keksalik – shukronalik.
                                                   Keksalik – sabru bardosh, qanoat darslari
                                                   o’qitiladigan ishonchli maktab…
                                                                       ( Qutlibeka Rahimboyeva)     
                                                                                             
                Kun, oy, yillar o`tgani sayin yurtimizda ko`plab o`zgarishlarni, rivojlanishlarni ko`rib odamning ko`zi quvonadi. Qadimdan aytadirlarkim, qaysi bir xalqning o’tmishi, urf-odati, qadriyat va taqdirini bilmoqchi bo’lsang, buning uchun uni bolalarga va keksalarga nisbatan munosabatini bilmoq darkor. Xorijiy mehmonlarning ta’kidlashicha, bizning O’zbekistonimiz haqidagi yorqin tasavvurlardan biri bu xalqimizning yosh avlodga nisbatan g’amxo`rligi va keksalarga ko’rsatilayotgan hurmati.
               Bu oliy sifatlar, mehr-oqibat va muruvvat tushunchalari azaldan o’zbek xalqiga tegishli. Qayerda kattalarga nisbatan hurmat-izzat ko’rsatilgan bo’lsa, shu xonadon baxtli hisoblangan. An’ana tarzida avval kattalar yoshlarning ta’lim-tarbiyasi, sog’ligi va oyoqqa turishiga g’amxo`rlik ko’rsatgan, keyin esa voyaga yetgan farzandlar keksarib qolganlarga mehr-oqibat va hurmat-izzat ko’rsatgan. Xalqimizga xos o’lmas qadriyatlardan biri-bu yoshi ulug’ kishilarni ardoqlashdir. Ularga g’amxo’rlik ko’rsatish,duosini olish dunyodagi eng ulug’, eng savobli ishdir.
                Zamonlar o’zgarishiga qaramasdan xalqimizni bolalarga va keksalarga nisbatan munosabati o’zgarmasdan kelgan. O’zbekiston mustaqillikka erishgandan so’ng bu narsalarga alohida, davlat darajasidagi, e’tibor berila boshlandi. Prezidentimiz tomonidan 2002-yilning “Qariyalarni qadrlash yili”  va 2015-yilning “Keksalarni e`zozlash yili”  deb nom olishi yurtimizda keksalarga, yoshi ulug`larga  bo`lgan e`tibor va e`tirofdan darak beradi. Mukarram yilda o’zining fayzli ismidagi barcha fazilatlari ko’chib o’tishini barchamiz birdek orzu qilamiz.
Bosh Qomusimiz, Konstitutsiyamizning 22 yillik tantanali marosimida so’zlagan ma’ruzalarida Prezidentimiz I.A.Karimovning alohida ta’kidlashlaricha, 2015 yilga bunday nom berishning negizida xalqimizning asrlar davomida shakllanib kelayotgan qadriyatlari yotadi va keksa yoshdagilarga hurmat-ehtirom, mehr-oqibat ko’rsatish ma’naviy hayotimizning ma’no-mazmuniga aylangan. Ushbu kunda muhtaram Yurtboshimiz ta`kidlaganlaridek:  “Bugun turli sohalarda erishayotgan yutuqlarimizda ota-onalarimiz, mo’tabar qariyalarimizning unutilmas va ulkan xizmati borligini, biz ular oldida umrbod qarzdor ekanimizni unutmasligimiz, qo’limizdan kelganicha ularning og’irini yengil, umrini uzoq qilishni o’zimizning insoniy burchimiz deb bilmog`imiz lozim.”
                  Bundan tashqari,  Prezident farmoniga asosan keksalarni ijtimoiy himoyalash, xususan, yilda bir marta o’zlari uchun maqbul muddatlarda sanatoriy-sog’lomlashtirish muassasalarida davlat hisobidan davolanish imkoni yaratilgan. Zero, har birimiz uchun salomatlik oliy ne`mat sanaladi.
Demak, aytish mumkinki, mehr bor joyda mehribonlik bor, sahovat, muruvvat, bir-biriga izzat-hurmat, oqibat kabi ulug‘ insoniy fazilatlar mujassam. Shular tufayli olam go‘zal, turmushimiz farovon, har bir inson hayotidan mamnun.
Inson doimo shu mehrga tashna bo‘ladi. Ayniqsa yosh ulg‘ayganda buni ko‘proq sezamiz,o’sha mehrni qumsab qolamiz, mehrga tashna qalb sohibiga aylanamiz, sog‘inamiz. Gohida xayolan yoshlik paytlariga sayr qilib, ortda qolgan izlarni o‘qiymiz. Qilgan yaxshi ishlarimizdan, vujudimizda iliqlik, xushkayfiyat tuyamiz. Yuragimizda allaqanday mehr uyg‘onadi, yaqin odaming bilan uchrashib, suhbatlashging keladi. Bu ham keksalikning o‘ziga xos jihatlaridan bo‘lsa kerak. Haqiqatdan, keksalarimizning dono-yu, oqilligi, hayotda ko`p yillik tajribaga ega ekanligi va eng asosiysi xonadonlarimizdagi farishtalarimiz ekanligi bu barchamizning oliy yutug`imiz, g`alabamiz desak mubolag`a bo`lmaydi. Chunki, yurtimizning ko`hna o`tmishi, zahmatlariga guvoh bo`lgan, necha asrlardan meros an`ana va urf-odatlarimizni bizgacha yetkazib kelgan aynan mana shu farishta bobo-yu buvijonlarimizdir. Axir  bejizga emas,  “Keksalarimiz — azizlarimiz” deya ulug`lanishi.
Yoshi ulug`lar haqida jo`shib gapirganimdan,  bir qisqagina hikoya yodimga tushib ketdi.  Unda shunday tarbiyaviy ahamiyatga ega satrlar mavjud edi:
   Bir qariya hassaga suyanib borar edi. Yosh yigit uni masxara qilib dedi:
 — Bu yoyni qanchaga oldingiz? Joyini ayting, men ham olay.
Qariya javob qildi:
—    Agar umr vafo qilib, keksalik nasib etsa, bu yoyni senga tekinga beradilar.
               Keksalik nasib qilgan ota-bobolarimiz, oqil-u donoligi, tajribali hayoti bilan jamiyatda o’z o’rniga ega. Bekorga aytishmaydiki, “Qarisi bor uyning parisi bor”. Bu maqolning kelib  chiqishi xalqimizning qadimgi bir afsonasi bilan bog’liq: “Qadim zamonda qariyalarni o’ldirish odati bo’lgan ekan. Shunda otasini juda yaxshi ko’radigan bir yigit  uni o’ldirmasinlar deb, yashirgan… Kunlardan bir kun podsho kema bilan daryo sayohatiga chiqibdi. Ittifoqo kuchli po’rtana boshlanib, kemani daryoning chekkasiga chiqarib tashlabdi. Podsho va uning xizmatkor yigitlari qirg’oqqa tushishibdi. Bu yer parilar yurti ekan. Ular atrofni aylanib yurib, daryo yoqasidagi bir tepalikka kelib qolishibdi. Podsho daryoga qarasa, tuxumday bir gavhar yaraqlab turgan emish. Darhol yigitlarga shu gavharni olib chiqishni buyribdi. Yigitlar birin-ketin suv ostiga sho’ng’ib, gavharni topolmay, quruq qaytib chiqaverishibdi. Podshoning jahli chiqib, boshqalarni tushursa, ular ham topolmay chqishibdi. Bu sirli gavharga qiziqib qolgan podsho: “Bu gavharni kimki topib chiqsa, molu dunyolar in’om etaman. Topolmay chiqqanlarni o’limga mahkum etaman!” deb shart qo’yibdi. Navbat haligi otasini yashirgan yigitga kelibdi. U: “Oh, endi kunim bitdi” deb, otasining oldiga kirib, vidolasha boshlabdi. Shunda otasi: “Daryoga tushmasdan burun tepani bir qaragin. Hech vaqtda gavhar daryoning ichida bo’lmaydi. Qirg’oqdagi daraxt shoxida bir qushning ini bo’lsa keragu, gavhar ham o’sha inda bo’lsa kerak. Shuning shu’lasi daryoga tushib turgandir. O’sha daraxtga chiqib qidir”, deb maslahat beribdi. Yigit otasi aytgandek qilib, daraxtning daryoga egilgan shoxiga ehtiyotkorlik bilan chiqib boribdi. Qarasa, haqiqatdan ham pastga engashgan bir inda gavhar yaraqlab turgan emish. Darhol qo’yniga solib, olib tushibdi. Bu gavharning borligini shu yurtning egalari bo’lmish  parilar ham  bilmas ekanlar… Podsho yigitdan: “Buni qanday qilib bilding ?”-deb so’rabdi. Yigit otasi o’rgatganligini aytishga majbur bo’libdi. Shunda podsho o’sha cholnigina tirik olib qolmay, qariyalarni o’ldirish to’g’risidagi farmonini bekor qilgan ekan ”…
             Donishmand bobolarimiz, keksa kishilarga, mahalla-guzar ahliga nisbatan hurmat, mehr-oqibat, shafqat, muhabbat tuyg'ularini yurakdan eng asl gavhar donasiday asrash to'g'risida maxsus tarbiyaviy risolalar bitganlar. Ularning qimmatli asarlarida keksalarga mehr-muruvvat, g’amxo’rlik va e’zoz ko’rsatishning  mohiyati bilan birga, keksalik san’ati yoshlarga to’g’onoq emas – suyanchiq, raqib emas – muallim, befarq emas – hamdard  bo’lishligi mohirona o’z ifodasini topgan,
Ahmad Yassaviy, Yusuf  xos Hojib, Mahmud Koshg'ariy, Ahmad Yugnakiy, Alisher Navoiy singari ajdodlarimiz, bobolarimiz ijodiy merosining katta qismi mana shu chuqur insoniy mavzuga qaratilgan. Katta kishilar oldida odob saqlash, ularning gapi, o'giti, pand-nasihatlarini quloqqa olib, amal qilishning ma'nosi sirtdan qaragandagiga nisbatan juda keng va terandir. Chunki, yoshi ulug' odamlarning zimmasiga o'zlaridan oldin o'tgan ota-bobolarining katta ma'naviy zil yuki yuklatilgandir. Bu tabarruk insoniyat hayotining bardavomligini, uzluksizligini ta'minlovchi «yuk»ni qabul qilib olishning ham o'ziga yarasha odob-qoidasi bor. Ularga har qancha mehr, shafqat ozlik qiladi.
 Shoir yozgan ekan: go‘dakdan so‘rashibdi niyatingni ayt deb, olam to‘la o‘yinchoq bo‘lsa deb javob beribdi. Kelindan niyatini so‘rashibdi: yonimda nur to‘la beshik bo‘lsa, deb javob qilibdi, yigitdan so‘rashibdi: yonimda bir go‘zal yor bo‘lsin debdi, otadan niyatini so‘rashganida olamda tinchlik barqaror bo‘lsin debdi, onadan, onalardan so‘rashganida farzandlarimiz sog‘-omon bo‘lsin, deya javob qilgan ekan. Inson uchun eng katta boylik so‘zsiz salomatlikdir. Zero, yilning «Keksalarni e’zozlash» deb atalishi biz farzandlar va nabiralar sog‘ligini katta baxt deb hisoblovchi buvi-bobojonlarning ham salomatligi, bardam-baquvvat bo‘lishi Yurtboshimiz uchun muhim ahamiyat kasb etishini ko‘rsatuvchi dalolatdir. Barchamizning baxtimizga to`g`ri yo`l ko`rsatuvchi, uyga borganda quchoq ochib kutib oluvchi, yuzlari ziyoga, nurga to`la nuroniy bobolarimiz, qalbi mehrga, ko`zi sehrga to`la farishta buvilarimiz omon bo`lishsin. Har qachon va har yerda ularni bugungidan-da, ortiqroq e`zozlaylik, qadriga yetaylik. Yoshi ulug’ insonlarning har so’zidan hikmat topamiz, har kalomidan ibrat olamiz. Zero ularning har bir o`giti-komillikka eltuvchi yo`ldir.   Bobom va buvim timsolida ozod va obod Vatanimizning, baxtli insonlar mamlakatining  nuroniy otaxonlari, onaxonlarini qadr ko’rib, hech qachon qarimasdan, hurmatu-e’zozni ko’rib,quvvatiga quvvat, umriga umr qo’shilayotganini, baxtimizga sog’-omon bo’lishini istab,  ezgu tilaklarimni izhor etdim..  Sevimli adibimiz Erkin Vohidov o’zining shoh satrlarida piru-badavlat keksalarimizni shunday ulug’laydi:
 
Qo’llarida aso, keksalar                        
Yuzlarida ziyo, keksalar.
Dillarida davron sevinchi,
Tillarida duo, keksalar.

Keksalik uy doim nurafshon,
Keksalarga jonimiz qurbon.
Uyimizning to’rida bo’ling,
Tashlab ketmang bizni beomon.

 
Iloho, mustaqil va obod diyorimizga hech qachon ko’z tegmasin. Yomon ko’zlardan duosi bilan yurtimizni asrovchi bobo-yu buvijonlar doimo sog’-omon bo’lishsin.

Bekshod Mustafoyev.
Navoiy viloyati, Xatirchi tumani,
22-maktabning 9- sinf o’quvchisi.
Telefon: +99890500 03 24,
+99893 430 63 79.
+99890 500 87 74.
+99893 437 83 42.

ХИВА: МУЗЕЙ ШАҲАР ИЧКИ ҲАЁТИ

7 чудес Узбекистана
Khiva:Life inside a Museum City — by Sunita Dwivedi

 
In the evening Sayeeda, my friend, leaves for her home in Urgench, 35 kms away. I am on my own, free to loiter around the Ichon Kala fortress in Khiva, a museum city in Uzbekistan. Sayeeda had warned me not to do so. But the Tash Darwaza of the fortress is a stone’s throw from my Asia Khiva Hotel room. There is no ticket collector at this gate late in the evening and early morning before the official visiting hours. I am able to go in and out as many times as I want.
 
I decided to virtually live in the fortress.
<cut>
 
Near the Tash Darwaza was a slave market until 1873. The niche inside the gates were meant to house fugitives and rebellious slaves waiting for the verdict against them. The Khan’s decree was read out and criminals punished in medieval times here. Those who were convicted for serious offense were thrown down high minarets, or whipped by the qadi.
I spent days roaming around the fortress and sipping tea in the many chaikhanas. I am surprised to find many tourists staying inside the Kala. I know by heart all the lanes and by lanes. I am no longer scared of the dogs following me in and out of the Kala.
 
The young street boys become my guide after Sayeeda is gone. A whole battalion of them follows me from house to house and monument to monument. They are such a sweet bunch that I do not mind. With their light eyes beaming with happiness they make friends easily with tourists. But they are not looking to make money. When I tried to give them some change they refused to take it. An 11- year-old says that I am his friend. So how can he accept money from me. He says that he likes me. I really enjoy the company of these sweet Uzbeki friends and promise to write to them on returning to India. The youngsters are descendants of families living inside the walled city of the Ichon Kala for centuries.
 
So many families are living in quarters of the fortress. Those whom I befriend invite me for a meal. One family lives in a two room house with a courtyard covered with vine climbers and bunches of grapes hanging from the trellis. The kitchen is small. A big aluminum pot is set on a gas fire to cook rice plov. A big bundle of naan hangs on a nail in the wall. In a bucket there are some brinjals, tomatoes and onions. I sit with members of the family of my host around a low table and am served plov from the pot, along with naan and jam.
 
A young girl pulls out hand embroidered napkins from a drawer and displays them for sale. But I have left all my money in the hotel room and excuse myself. Besides, I have a long journey through Central Asian and cannot burden myself with extra weight.
 
I wanted to see the kind of toilets the residents of ichon Kala used. I found that there was water in a bucket and the toilet floor was roughly constructed perhaps by the residents themselves. The walls were made of canvas wrapped around a wooden frame.
 
An old man squatted on a large wooden bed in the verandah. A broken cycle was being repaired by a small boy under his supervision. The lady of the house held my hands and greeted me. I promised to visit them again or to write to them from India but I never did.
 
Behind their house was a guest house where many foreigners were staying. A huge tandoor was set up in the courtyard where a lady was baking fresh flat bread for the nearby tea house or choykhana or chaikhana and the guest house. Many local families too preferred to buy bread here. Freshly baked naan tastes superb. It is soft and melts in the mouth. A young girl sat on a stool holding a big aluminum pot cover in which she dropped chopped tomatoes, onions and lots of red chillies with lime juice.
 
 
Woodcutters, weavers and water shortage
 
The descendants of the original residents of the Ichon Kala still reside inside the fortress. Their quarters lie near the left alley of the Tash Darwaza. On the right is a small guest house wholly occupied by European visitors here to enjoy the Khivan hospitality and feel of the days bygone.
 
There are no palanquins anymore to carry them from one palace to another. One has to walk long distances inside the fortress and it is easy to get lost in the innumerable alleys that cover the Ichon Kala like a net.
 
The legacy of the Ichon Kala is kept alive by the descendants. After the end of the Khiva Khanate, and with it the rule of the Khans, they are the only residents of the Ichon Kala who have remained inside the old quarters. They are the ones who have kept the fires burning. They run a network of choykhanas on every street corner. There are descendants of ancient woodworkers sliving in a section of the Kala still doing the same work. One wood carver works on a large pillar. Along with a chisel he uses an electric cutter. In a small room near the entrance of his home there is a grave of his ancestors from the time of the first Khans, or rulers residing inside the Kala. There is also an ancient mulberry tree inside his courtyard as in memory of his ancestors.
 
Some residents sell embroidery work and jewelry. The most popular piece of jewelry are gold earring inlaid with large rubies. Near the Oq Masjid a dozen women sell carpets displayed from the parapet of the Masjid. These carpets are woven inside the homes. I am told that they are still following the family's ancient profession of carpet weaving from the days of the mighty Khans.
 
There was a time when there was plenty of water inside the Kala. Wells were famous for sweet water and caravans rested here exactly where the Ichon Kala came up. All caravans coming from the Caspian Sea region halted near the well. The underground water source was from the mother of rivers the Amudarya delta that empties into the Aral Sea. But the Sea has nearly dried up due to excessive use of the Amu for irrigating the cotton fields of Central Asia. And the underground water reserves are withering away.
 
There is acute shortage of water inside the Ichon Kala. The residents fetch water from outside the Kala in large buckets and drums carried on rickshaws pulled by children. At the public tap on the street behind my hotel room I could see dozens of children and women come for water.
 
Since then life has changed over the centuries. No caravan stops here any more. No one draws water from the Kheivak. The Khan's palace is deserted and his harems are empty. But the fires still burn, churning out heartwarming meals for foreigners living in luxurious guest houses at the Ichon Kala.
 
Art collectors who visit every handicraft shop to check and to admire the wonderful creation of the Khivan artiste and craftsmen are the ones with money today. They buy up the most expensive carpet, and the most intricate woodwork. They are the modern Khans of Khiva and it is around them that the life and economy of Ichon Kala revolves today.
 
(The writer is a Silk Road traveller, researcher and author)
— See more at: www.thelucknowtribune.org/news.php?cat=296#sthash.JtlpRrLQ.dpuf

Закончилось голосование и определен список победителей

7 чудес Узбекистана
Маданият ва маърифат
Оказалось, что у нас чудес не 7, а 8! Вот как распределились победители по голосам:

1. Обсерватория Улугбека (Самарканд).....................18
2. Площадь Регистон (Самарқанд).............................15
3-4. Ичанкала (Хива)...............................................10
3-4. Чарвак и Чарвакская ГЭС...................................10
5-6-7-8. Комплекс Арк (Бухоро)...................................9
5-6-7-8. Метро Ташкента............................................9
5-6-7-8. Большой Ферганский канал.............................9
5-6-7-8. Восстановление Ташкента после землетрясения..9

Царица Клеопатра умерла от передозировки наркотиков

7 чудес Узбекистана
Маданият ва маърифат










Немецкие ученые опровергли версию о том, что египетская царица Клеопатра VII умерла от укуса ядовитой кобры. Группа ученых под руководством профессора истории Кристофера Шэфера утверждают, что царица совершила самоубийство, приняв коктейль из опиума, болиголова и аконита, безболезненная смерть от которого наступает в течение нескольких часов.
Ранее считалось, что она намеренно позволила укусить себя ядовитой кобре, однако ученые опровергли эту версию в связи с тем, что царица, известная своей красотой, вряд ли стала бы подвергать себя мучительной смерти, в процессе которой её тело было бы обезображено пятнами. «Такая смесь приводит к смерти человека в течение нескольких часов без всякой боли и без изменения внешности. Царица Клеопатра славилась своей красотой и потому вряд ли подвергла бы себя такой долгой агонии, которая к тому же изуродовала бы ее внешность, которую вызывает укус змеи, — утверждает Кристоф Шефер. — Согласно документам, Клеопатра хотела остаться красивой после своей смерти, чтобы сохранить миф о себе. Скорее всего, Клеопатра умерла от смертельного коктейля из опиума, ядовитых растений болиголов и аконита».

Майя утверждают: конца света не будет

7 чудес Узбекистана
Маданият ва маърифат










Календарь древних майя, расшифровка которого дала столько материала для слухов, был развенчан самими же майя. В интервью старейшины существующих индейских племен убедительно разъяснили, что это – не более, чем ловкий рекламный ход, использующий их древнее наследие для обогащения ловких воротил шоу-бизнеса.

Собственно говоря, это вполне логично: после конца года, века или тысячелетия идет следующий период. И то, что предки древних индейцев избрали именно текущий период для того, чтобы оборвать календарь – не более чем случайность. Ну, не мог же он быть рассчитан на целую вечность, в самом-то деле.

Она-Чинара и Пять братьев

7 чудес Узбекистана
Существует легенда, согласно которой знаменитые чинары в Ходжикенте посажены святым чудотворцем, паломником и подвижником Ходжа Ахраром.  Он также строил храмы: мечети и медресе в Самарканде, Бухаре, Герате и Кабуле; был выдающимся мыслителем,  покровителем бедных и искушенным политиком. Прожил Ходжа Ахрар 85 лет, годы его жизни датированы с 1404 по 1489. И осталась после него многовековая память в Ходжикенте — две чинары, которым почти 600 лет от роду. Одна из чинар в народе названа «Пять братьев», — пять огромных стволов выросли из одного корня, и разветвились в разные стороны. Обхват каждого ствола — несколько метров. Второе дерево зовут «Она-чинар», — чтобы обойти мать-чинару по кругу, надо проделать путь в 30 шагов.



Полный список номинантов с авторами и ссылками на выдвижение с описанием

7 чудес Узбекистана
1. Обсерватория Улугбека (Самарканд) выдвинул Bekmirzo uforum.uz/showthread.php?p=541124&postcount=3
2. Комплекс Лаби Хауз (Бухара) выдвинула dilfuza299 uforum.uz/showthread.php?p=543341&postcount=6
3. Телебашня (Ташкент) выдвинул Maestro uforum.uz/showthread.php?p=541128&postcount=5
4. Заминское ущелье (Джиззах) выдвинула dilfuza299 uforum.uz/showthread.php?p=543341&postcount=6
5. Ичанкала (Хива) выдвинула dilfuza299 uforum.uz/showthread.php?p=543341&postcount=6
6. Площадь Регистон (Самарқанд) выдвинули почти все uforum.uz/showthread.php?p=541128&postcount=5
7. Комплекс Арк (Бухоро) выдвинул Maestro uforum.uz/showthread.php?p=541128&postcount=5
8. Комплекс Хасти Имам (Ташкент) выдвинула dilfuza299 uforum.uz/showthread.php?p=543341&postcount=6
9. Комплекс Аксарай (Шахрисабз) выдвинул Bekmirzo uforum.uz/showthread.php?p=544452&postcount=19
10. Сады Амира Тимура выдвинул Bekmirzo uforum.uz/showthread.php?p=544452&postcount=19

Выберите лучшие на ваш взгляд чудеса Узбекистана

7 чудес Узбекистана
Просьба отметить самые достойные на ваш взгляд чудеса Узбекистана. Голосование завершится 12 июня в 24:00.

“Ўзбекистоннинг 7 мўъжизаси” акцияси номинациялари юзасидан ўтказилган сўровнома натижалари хусусида

7 чудес Узбекистана
Йўналишлар асосидаги сўровнома якунланди.

Ижтимоий ҳодисалар ҳамда адабиёт ва мусиқа санъати асарлари йўналишлари бўйича фикрлар инобатга олинмайди.

Итоги опроса-голосования по темам номинаций Акции «7 чудес Узбекистана»

7 чудес Узбекистана
Завершен опрос-голосование по темам номинаций.
Меньше всего голосов набрали направления:
ижтимоий ҳодисалар / социальные явления и адабиёт ва мусиқа санъати асарлари / литературные/музыкальные произведения, по этим направлениям предложения приниматься не будут.
Остались в силе направления:
• табиат / природные явления
• инсон / люди
• иншоатлар ва бинолар / строения/сооружения
• тарихий қадамжолар / исторические святыни


Есть поддержка Акции от сайта otdohni.uz!

7 чудес Узбекистана
Приятные вести. На всех страницах сайта http://otdohni.uz размещен баннер 468*60 в поддержку Акции «7 чудес Узбекистана»

Информационный ресурс otdohni.uz посвящен отдыху в Узбекистане, целью проекта является как можно шире раскрыть тему отдыха(не нарушающего законодательство РУз) в Узбекистане.

На страницах данного ресурса пользователь найдет массу полезной информации от каталога гостиниц и зон отдыха в Узбекистане, до описаний увлекательных приключений, походов, практических советов.

Также можно заказать услугу организации мероприятия, походы, пикники, рыбалка, корпоративные выезды в горы, ролевые игры.

“Ўзбекистоннинг 7 мўъжизаси” тадбирини ўтказиш бўйича йўриқнома

7 чудес Узбекистана
1. Акция Fikr.uz лойиҳаси доирасида ўтказилади. Акцияда қатнашиш учун id.uz сервисидан рўйхатдан ўтиш керак. Унинг муҳокамаси барча сайт, форум ва блогларда олиб борилади.

“Ўзбекистоннинг етти мўъжизаси” акцияси

7 чудес Узбекистана
Бизга дунёнинг қадимий 7 мўъжизаси маълум.
Булар:

1. Эфесдаги Артемида ибодатхонаси
2. Родос колосси
3. Галикарнасдаги мақбара
4. Искандар маёғи
5. Мисрдаги улкан эҳромлар
6. Бобилдаги осма боғи эрам
7. Олимпиядаги Зевснинг улкан ҳайкали